Friday, August 3

Marhaban Ya Ramadhan


Marhaban Ya Ramdhan
Tiada kata seindah zikir
tiada bulan seindah bulan Ramadhan
izinkan kedua tangan bersimpuh maaf


bulan yang dinanti-nantikan
bulan yang penuh dengan kegandaan
Syukur Alhamdulillah tahun ni dapat bertarawih di surau
tahun-tahun sebelumnya Aiman masih kecil
berjalan kaki bertiga ke surau.... hmmm memang best


sedar tak sedar hari ni dah pun 16 ramadhan
cepat masa berlalu
tak lama je lagi nak raya
puasa kali ni kami lalui macam biasa
sejak Aiman dah ke skoll ni
rasa lebih senang sikit sebab dia dah independent
takde la nak berkepit dengan ibu jer
kalau tak payah kita nak masak dalam waktu yang singkat 
masak-masak juga tapi makanan di bazar ramadhan tetap beli
adatlah kan bila bulan puasa
tak tahan tengok kuih muih aneka juadah
terbeliak miji mato.......
cuma kita jangan membazir!
dalam bulan mulia ni amalan budaya beri memberi sudah jadi tradisi
dari kat rumah sampailah di opis
baik sungguh mereka ... terima kasih tak terhingga
kat rumah pinggan mangkuk jiran masih ada yang tak bagi lagi
opssss nanti aku pulangkan yer
cuti-cuti baru masak bebetul
hari biasa segan nak bagi huhuhuhu




'selamat menjalani ibadah puasa'



6 comments:

ros_reeza said...

Salam perkenalan :)
Ros singgah sini.. selamat berpuasa ye..

Kakzakie said...

Bila agaknya nak berjalan berempat pulak Noor. Aiman tu nak juga teman kan...

Selamat berpuasa Noor..

ps: hari ini belum 16 hari lagi dik - tersalah kira ye:)

Noorizal Ramly said...

Assalammualaikum wbt

Semoga Ramadhan kali ni lebih baik.

Wah siap ada bunga2 api raya. Eh bertambah lagi kueh raya? Siap dengan bakul lagi tu. Ni yang cemburu. Minggu depan ada lagi ka? Boleh Pokchik datang menjengah tengok.

Tahniah akhirnya terkemas kini juga :D

azieazah said...

*ikut tarikh tu 3 Auguts = hari ke 15.

Seronoknya dapat sama-sama berjalan kaki ke surau camtu. Masa moreh mesti AIMAN suka, kan?

MulutPayau said...

kejap jer masa berlalu...dah prtnghan bulan Ramadhan.....

Nurul Husna Mohd Hassan said...

salam 15 ramadhan kak :)

lamanya menyepi :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

© Copyright Kantan Merah - Designed by Krafty Palette