home about me award contest Image Map

Friday, March 2

Susahnya Nak Makan!!

Aku nak tanya
anak korang semua 
susah tak bila time nak makan
hati aku bertambah risau
Aiman semakin susah nak makan
dia akan makan dalam kuantiti sikit sahaja
Minum susu ajer yang banyaknya
kadang tu puas berpujuk
barulah nak makan
hati ibu mana tak risau kalau tengok anaknya
kurus sajerkan!

Aku pergi jumpa doktor
untuk dapatkan nasihat apa yang perlu kami buat
doktor kata ada beberapa faktor
KENAPA ANAK SUSAH NAK MAKAN
jangan terlalu memaksa anak untuk makan
tapi berikan mereka makanan yang berzat!

Doktor timbang berat Aiman
Alhamdulillah beratnya tidak turun
cuma badannya nampak kurus bagi aku ler

Doktor bagi cadangan kat aku
supanya sediakan makanan untuk Aiman
dengan WARNA PINGGAN YANG CERIA
begitu juga dengan HIDANGAN
PERLU CERIA juga
kanak-kanak sukakan kepada suasana ceria!

Ada benarnya kata doktor tu..
tengok saje pada situasi ni
dah la anak tak nak makan
si ibunya order pulak spaghetti carbonara
aku fikir sebab rasanya yang tak pedas...



Aiman nampak macam tak berselera sajer bila hidangan dah sampai..


at last ditolaknya semua ke tepi tak mahu makan!


siap tutup muka bila aku suruh banyak kali untuk makan...



2 comments:

Ainul Mustafa said...

salam. cuba try bg anak mealshakes.bgs utk tambah selera selain dpt byk khasiat.

http://jalanabadi172784.blogspot.com/2012/02/susah-hatikan-bila-anak-taknak.html

Anonymous said...

anak dara mamasue bertahun2 gini...skrg dah 5 tahun...dia suka makan makanan bersup2 je...yg tu mmg selera,yang lain agak slow.so mamasue mmg kene bg mkn vitamin tambahan.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

© Copyright Kantan Merah - Designed by Krafty Palette