Wednesday, October 12

Panggilan Kaabah Seruan Haji Di Usia Muda

Esok aku akan menghantar salah seorang schoolmate kami di Kelana Jaya untuk berlepas bagi menunaikan fardu haji.  Betapa seronoknya hati ni kalau dapat menunaikan haji dalam usia yang muda. Dalam usia yang muda sudah dapat menunaikan rukun islam yang ke lima. Jadikan motivasi dalam diri bila tengok rakan sendiri dah nak ke Mekah. InsyaAllah....doa + usaha...

Dalam usia yang muda dia dah bersedia untuk menunaikan fardu haji.Bangga betul aku dengan dia. Yang penting lagi berkat hasil dari titik peluh sendiri. Siang bekerja sebagai guru ..cuti sabtu ahad balik kampung buat keje-keje kampung cam menoreh getah, tengok-tengok kambing... masa tidak dibuang begitu sajer. Keberkatan itu sangat penting kan. Tidak kira apa yang kita buat. Keje kampung nampak tak glemer tapi keberkatan dari hasil titik peluh itu amat bermakna..





Tak tahu nak cakap apa tergamam terkedu sumer ada sebab yang nak pergi ni aku memang tak sangka sangat. Masa skolah boleh dikatakan nakal juga orangnya. Itulah dinamakan rezeki. Rezeki di masa akan datang kita tak tahukan. Syukur Alhamdulillah buat Hanif Nordin yang akan berangkat esok. Semoga segala urusan berjalan lancar hendaknya. Di doakan agar kamu mendapat haji yang mabrur. AMIN.....

9 comments:

Kakzakie said...

Kalau boleh pergi masa kita sihat noor. Usia sebelum 40 tahun itulah yg paling best sebab badan masih kuat. Ibadah haji memerlukan kekuatan fizikal dan mental...

Moga kawan noor mendapat haji yg mabrur

dwaty said...

SERONOKNYA....semoga kita mengikut jejak langkahnya....

PinKy MoMMa said...

smoga perjalanannya selamat pergi dan balik..diberikan kesihatan yang baik sepanjang mengerjakan haji di sana ;)

teringin nak pergi juga..moga kami sempat ke sana nanti..sama sama lar kita doa ye..

noor said...

kak zakie> btl tuh nor stuju ngan akak..masa tgh sihat lah sng kan

noor said...

dwaty> AMIN...

noor said...

PM> kita doa sama2 agr kita akn pergi juga ke sana

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Alhamdulillah..rezeki dia..
moga selamat pergi & kembali..

JaSSNaNi said...

hai noor...
alhamdullillah.. dapat juga kawan sekolah noor pegi haji di usia muda kan.. mmg beruntung.. sbb time ni tengah kuat.. tengah bertenaga.. nak buat macam2 ibadah kat sana.. lebih senang.. tak tau la bila masa kita plak.. seronok dengar.. moga kawan noor dapat pegi dan pulang dengan membawa balik haji mabrur...

east said...

noor,kim salam kat anip,,anip gi sorang ke dgn wife?alhamdullilah,,syukur sangat..bagus anip,,apa2 hal amalan dulu dia pikir..boleh kita jadikan pengajaran,bile duit cukup buat haji le dulu...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

© Copyright Kantan Merah - Designed by Krafty Palette