Wednesday, April 17

Beli Rumah Teres Yang iNi.....???????

Tengok kat luar sana macam-macam design rumah sekarang
tumbuh pun cam cendawan ajer
tempat aku pegi keje ulang alik hari-hari
tengok - tengok kejap jer rumah dah siap kat tepi jalan
design rumah sekarang pulak
phewww memang cantik
lagi-lagi yang modern design
meruntun jiwa bila tengok!
harga pun meruntun jiwa gek huhuhuhu
semua 400k ke atas...
sadis sadis!!!!
mahal sungguh .. patut harga rumah naik gaji naik banyak jugak la
hahahaha bole gitu
pasal nak cari rumah.... bagi aku
biarla yang kita suka dengan persekitaran
kemudahan yang ada 
design umah tu sendiri
yang dekat dengan opis
yang dekat dengan segala-galanya hihihihi
asalkan semuanya OK dihati..
rumah yang sedia ada kami beli 
tak duduk sebab semuanya tinggi nun di atas
encik somi aku tak suka... aku suka jer
so kami sewakan ... dapatlah income juga kan
so far alhamdulillah penyewa-penyewa baru ni 
bayar tepat pada masa dan pandai jaga rumah
jangan buat hal sudah.. pening kepalo den!
cerita pasal cari rumah kami nak cari rumah yang biasa-biasa saja
yang ikut kemampuan kami
kalau yang besar dan cantik 
bayar bulan-bulan tapi tak cukup makan pakai soping
camno tuh????
merana badan pulak nanti kan
survey punya survey 
encik somi aku berkenan kat rumah ni...
help! help! bagi aku nafas
nak pengsan aku tengok keadaan rumah ni
dia boleh kata OK!!!!!
fikiran encik somi aku ni 
memang lain sikit
tak sama macam aku 
takpela beli ni dulu ...
aku kata rumah ni BURUK tak sanggup aku
dia kata xper... dia tahulah nanti
nak buat macam mana
kalau korang sanggup tak nak beli??????











sampaikan ayah aku pun kata...
fikir betul-betul sebelum buat keputusan!!!!


geleng kepala dia tengok hihihihihi








5 comments:

Jueliza Jamani said...

dia nak renovate balik tu.. kalo renovate balik lawa.. duit ler kena kepuk2.. hehhehe..

syawalsimpsons said...

mmg tu..nak renovate la tu kan...kalo sue suggest tak yah beli la kot

S.U.F.E.E.N.A.N said...

Stgh org mmg suka beli yg murah regardless how bad the condition is.tpi mcm saya yg jenis tak suka keja renyah2, nak pecah sana nak ketuk sini memang takde deee.on top of that,sumenya libatkan UWANG. kot sikit takpe. Zaman ni reno dapur saja paling sikit rm10k. dapur saja. Kalau major reno..?huhuh..

Apa2pun, berbincanglah dgn suami scr baik.mana tahu hati dia terbuka utk cari rumah lain yg better..kira masuk2 sapu kaki saja..hihi

SarahSyafiq said...

renovate n cat balik sure lawa balik.

Ween said...

renovate balik tu..tapi,,adoi..banyak keje tu..byk gile keje..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

© Copyright Kantan Merah - Designed by Krafty Palette