Monday, April 8

Memancing Di Ladang Sawit

dah lama aku tak masuk dalam ladang sawit
bertahun-tahun lamanya
biarpun dari kecik hidup dalam kampung yang dikelilingi sawit
boleh dikira dengan jari
berapa kali aku ke ladang sawit
baru-baru ni saja bawak aiman
beraktiviti dalam kawasan ladang
kononnya nak biasakan dia dengan kawasan kampung
nyata sekali
Aiman sangat kekok!
itu tak boleh ini tak boleh
ibu dengan abah mula naik rimas.....
ada saja yang tak kena pada dia



sebelah tu anak buah aku haziq. beza umur setahun jer nak masuk 4 tahun. senang tak banyak cerita. bawalah ke mana pun rileks aje dia. Aiman geli-geli nak duduk SABAR JE LA.... aku suruh berkali-kali dia duduk. barulah feel nak memancing kan!



akhirnya duduk juga tak larat nak mencangkung lama hihi... sebenarnya kat dalam ladang ni tak panas pun kawasannya redup. Tapi tetap nak pakai topi takut nanti kena duri kat kepala hmmmmmm....

next time kami nak bawak dia camping pulak kat sungai lembing
aktiviti masuk sungai
biar dia tau rasa

4 comments:

JaSSNaNi said...

HEHE.. budak kecik mmg banyak alasan... macam2 tak kena.. adoiii sabar je la aiman ooii.. hahaha.. kelakar baca statement tu..

cheqna said...

teringat dulu2..cheqna kan duk FELDA..
bestnya mengail kat dalam ladang ni

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

dulu masa dok kat kg (felda) ini salah satu xtvt feberet keluarga kami

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

bestnye..
saya pun suke mancing tecit2 dlu,
pakai batang salak aje buat joran..
hehehe

dpt tak ikan tu??

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

© Copyright Kantan Merah - Designed by Krafty Palette