Wednesday, April 10

Bila Waktu Sesuai Kita Pisah Tidur Dengan Anak

emmmm aku sendiri tak tahu umur berapa harus pisahkan
tempat tidur dengan anak
tengok mat salleh punya style kecik-kecik lagi
diaorang dah pisahkan tempat tidur
aku bila tengok muka Aiman masa baby tengah tido
alahaiiii tak jadi rasanya nak suh dia tido sorang-sorang
kesian woooo pasal kecik sangat lagi
cuma aku tempatkan aiman kat katil sendiri
tapi dalam bilik kami
kira asingkan katil aje la
tido tetap sebilik

aku ada cakap kat en. somi yang nak asingkan tempat tido
sebab Aiman dah nak masuk 5 tahun
rasanya dah patut untuk tido sendiri di bilik sendiri
tapi kami tak bagitahu dia pun yang nak pisahkan tempat tido
cuma aku adalah cakap kat dia
yang nak buat bilik mainan untuk dia
sebab tak larat mata aku nak tengok sepah hari2
dah pulak tu sepahnya betul-betul kat ruang depan bila bukak pintu masuk
sakit mato den!
sejak dengar nak buat bilik untuk dia
hari-hari tanya BILA NAK BUAT BILIK UNTUK AIMAN
mulalah ibu ngan abah tak terjawab
sebabnya paham-paham ajelah nak kena ada masa ngan mood jugak nak mengemas itu ini
lagi-lagi bab mengangkat barang... nak alih sana sini
aku pulak pegi tunjuk gambar yang kami google untuk bilik
lagi la bersemangat dia!
NAK ADA BILIK SENDIRI

ahad baru ni kami dah pun kemaskan bilik untuk dia
tapi belum siap sepenuhnya
dia punyalah semangat
cakap nak tidur kat bilik dia
dan malam tu juga
Aiman BERJAYA tido sorang
tapi bukan dalam bilik sendiri
dalam bilik lain.. actually bilik ni klau sesapa datang akan guna bilik ni
dia pulak ok nak jer bila kami kata tido bilik ni dulu
lega.... Alhamdulillah
gara-gara .... BILIK MAINAN PUNYA CERITA



hepi jugak sebab..
BE kedua dibulan April ....





3 comments:

Imaan09 said...

anak saya 3 taun setengah.. dah hias bilik bagai nk bg tdo asing..pun xnak jugak.. nk bawah ketiak ibu jugak..adoii

JaSSNaNi said...

berjaya juga akhirnya ye... haikal sampai skrg still tido celah ketiak nani.. walaupun sebelah ketiak lagi ade beby fiyya.. huhuhu.. jenuh cakap dgn budak pandai ni.. tak makan saman.. hahahahah..

TAHNIAH.. ade BE lagi..

asparaguswhite said...

masa yang terbaik utk pisahkan tido anak nor.. sib baik aiman nak. dah siapke bilik aiman yg sebenornye?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

© Copyright Kantan Merah - Designed by Krafty Palette