Tuesday, May 10

Aiman Diserang Paraphimosis

Hati ibu mana yang tak sedihkan bila anak sakit...demam sikit jer pun hati dah tak keruan dibuatnya..Baru-baru ni Aiman mengadu sakit kat bahagian penis dia. Mulanya memang aku tak perasan sebab bila mandi dan pakai pampers macam biasa sahaja.

Yang aku jadi tahu sebabnya dia terlanggar katil pastu dia pegang dekat bahagian situ. Aku bukak tengok dah bengkak padahal baru tadi masa basuh yak dia tak bengkak lagi kat situ. Aku bawak ke bilik air untuk basuh. Masa ni dia tak menangis pulak. Tengah aku nak lap kat situ tetiba keluar nanah..masa nih aku dah panic giler dan meraung!!!!!


Kami refer ke Pusrawi dan berjumpa dengan Dr. Ahmad Zulkiflee Hj Laidin. Dr. zul sahkan Aiman menghidap Paraphimosis. Ianya adalah satu keadaan dimana budak2 yang belum bersunat 'terlepas kulit kemaluan'nya. Bila ini berlaku ianya perlu dibetulkan semula seberapa segera supaya keadaan tidak menjadi lebih serius. Hati aku dah tersentap bila dr.zul kata Aiman perlu disunatkan dengan segera. Takut nanti bladder system dia problem. Lagi pun aiman ada masalah sembelit. Dr. zul sarankan untuk buat 2 sekali sekali jalan....alahaiiii camaner lah anak aku nak nanggung nanti...



tak payah dah sunat anak aku pas ni...warded sehari jer Alhamdulillah. Masalah untuk mebuang najis pun bertambah baik sekarang...Segalanya bersyukur kepada Allah S.W.T.....

9 comments:

sha a.s said...

alorhh siannye Hero......alhamdulillah da beransur baik :)

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

kesian nya aiman....
moga cepat2 semboh ye...

sarah-najwan said...

ololol...semoga aiman cepat sembuh..
sekrang budak2 boboy cepat ajo sunat..
2 hero akak sunat time umur 9 dan 8 thun..

aiman lagi kecik..hehee

puan nina said...

kesiannye Aiman..moga cepat sembuh ye..

Ya ALya said...

alhamdulillah....syukur dah ok...

isya said...

alhamdulillah, aiman dah ok ye..

east said...

alhamdullilah aiman dah sihat..ada rahmat setiap apa yg berlaku,,tgk skrg,,aiman xsembelit lagiiiiiii....good boyylahhhh,,,,aiman budak genius suke bace buku!!!!hehehe..

Papa Mifz said...

harap Aiman cepat sembuh yer...

salam kenal dr papa mifz..:)

*diera* said...

huhu baru la hero dah sunat yea.. moga aiman cepat sembuhh..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

© Copyright Kantan Merah - Designed by Krafty Palette