Thursday, February 2

SABAR...

PAGI NAK KE SKUL JAM 7 PAGI

IBU :            Aiman !! cepat-cepat nanti jamlah. Kita lambat nanti

AIMAN :     haaaaaaa

IBU :            cepat....kita dah lambat ni. Nanti Aiman masuk kelas lambat. Kelam kabut mengunci itu ini..
         
AIMAN :      ibu..ibu !! sabar...sabar ibu! sambil menyarung kasut

IBU :             senyum..malu aku erkkkkk

Sampai sekolah Aiman 7.30 pagi hmmmmmmmmmm...



SABAR itu separuh daripada Iman.

SESUNGGUHNYA Allah sentiasa bersama-sama orang yang sabar kerana kesabaran adalah satu nilai murni yang patut diterapkan di dalam diri kita sebagai makhluk di muka bumi.
Ajaran Islam sudah menerangkan bahawa ganjaran lumayan bakal diperolehi sekiranya sifat kesabaran ini menjadi pegangan utama di dalam kehidupan.

16 comments:

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

3-4tahun lagi kakD pulak jadi mcm ni...

cumanya aiman tukar farah lak...ibu tu dah sama dah...hhehehe..

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

bijak aiman..

btol2 sabar itu separuh drpd iman!

east said...

aiman cool...ibu???hehehe..adif slalu smpai skul lambat..mama dia yg lambat..

Tihara said...

pandainye dia..bertuah :)

Atia Adina said...

budak makin besar makin pandai...kelakar jugak dengan keletahnya

Masya said...

TAHUN DEPAN MESTI SAYA PULAK YANG AMIR CAKAP MACAM TU KOT.. HIHIHIHI

dwaty said...

pengalaman mengajar saya erti sabar... insyaALLAH ada hikmahnya...

LYAfrina said...

amin...
harus sentiasa bersabar jika ditimpa dlm sebarang bentuk musibah tu.. allah selalu mguji hambanya.. dlm pelbagai aspek..kuncinya hanya SABAR..

Kakzakie said...

Aiman semakin cerdik... dah boleh buat ibu sedar bila ibu terlupa:)

Aine Ainun said...

Mudah cakap sabar, tapi sukar nka melaksanakannya....

tapi...
bila anak-anak yg kata::
sejuk hati kita kan=)

IntaNBerliaN said...

pandainya aiman ni.. betoi tu.. sabar separuh dari iman :-)

whitecappuccino said...

aiman makin bijak la noor!

eva said...

hehe sejok trus hati bila aiman ckp mcm tu kan.. ehhe sabar sabar..

suri solehah said...

hehe,,bagus anak ibu.

Papa Mifz said...

kelam kabut jadi nye Aiman yer...hehe

Papa Mifz said...

kelam kabut jadi nye Aiman yer...hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

© Copyright Kantan Merah - Designed by Krafty Palette