Thursday, February 23

Satu Pujian Dari Cikgu!

Ambil Aiman dari sekolah
cikgu menghampiri aku
borak-borak pasal Aiman
cikgu bertanyakan kepada aku
'kat rumah akak ada mengajar dia yer"
aku senyum ajer
Cikgu kata lagi
"Aiman ok dia cepat dapat apa yang kita ajar... dulu dia pendiam sangat suka perhatikan orang ajer. bila di tanya pun diam tak nak bukak mulut. tapi sekarang dia dah ok sikit nak bercakap-cakap"
dalam hati aku
syukur alhamdulillah
YANG SEBENARNYA KAT RUMAH AKU TAK MENGAJAR PUN AIMAN..TAK SEMPAT AKU NAK MENGAJAR CUMA MENGHARAPKAN EN SOMI AJER BILA AKU SEDANG MEMASAK DI DAPUR
cikgu sambung cakap lagi
"cuma bila bab makan tu dia yang paling lambat sekali...orang lain semua dah habis makan dia belum lagi sampai cikgu nak kena kira barulah cepat-cepat dia habiskan makanan....tapi dia bagus tak nakal sangat"

sebagai ibu aku tentunya gembira tak terkata bila dengar dari mulut cikgu itu sendiri. tapi aku masih terpikir sama ada cikgu ni psiko atau pun tidak....hmmmmmm walau apa pun..

terima kasih cikgu!

next week aku nak bagi sesuatu kat cikgu-cikgu tu semua.....!



2 comments:

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

Alhamdullilah,
msti la gembira, ibu mana yg x gembira/bangga bila cikgu puji anak kita kan

east said...

cikgu bkn pyiko tu,,aiman sememangnye suke belajo & bijak..syukur Alhamdullilah..bab mkn tu,dulu2 mcm ibu le makan lmbt..bab xnakal tu mcm abah..ibu dia nakal jugek dlu..hehehe..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

© Copyright Kantan Merah - Designed by Krafty Palette