Tuesday, March 13

Dayung Sampan Kecik!

Sorong papan tarik papan
papan pula mahu digergaji
suruh makan tak mahu makan
dimain pula tudung saji


ku tegur kenapa main
tidak baik sebab tutup makanan
dijawabnya 'bukan main'
tapi itu jadi mainan







berbaju biru bersampan biru
sambil nyanyi lagu
dayung sampan laju-laju
alamat ibu kena beli baru

6 comments:

Hanis Azla said...

bijak aje dia buat sampan kan.. budak2 mmg mcm tulah.. ideanya kreatif..byk2 mainan, brg2 kita juga yg nak dibuat main.. klu kat rumah pun waktu anak2 kecik, tudung saji selalu kena beli baru sbb anak2 suka buat main..

::NureeN:: said...

ehhee... jd sampan sudahhh...
kat umah nureen x der yg besar2 mcm ni ada pon kecik ja utk tudung pinggan boleh la.. asben x bg beli yg besar sbb jarang masak hahhaa

klau blk kg ellesya suka la wat dia jd lauk dok tutup ngan tudung saji hehee

Kakzakie said...

Hihi... aiman sayang best kan main sampan-sampan. Matching lagi dengan baju yg dipakai.

Minda dia sentiasa berfikir noor...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

hehehehe...elok la tu...boleh la kwn dgn cik farah kakD...selalu gak tudung saji...kira itu mainan lepa la...

nasib kakD beli yg baru dia tak kacau dah...

IntaNBerliaN said...

hehee... lbh kurang ank saya jugak.. sk main tudung saji ;-)

nanakimie said...

hehe....lucu pulak:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

© Copyright Kantan Merah - Designed by Krafty Palette