Friday, March 23

Gemuk Terlampau!!

Hai badan
kenapalah semakin hari semakin kembang
macam di pam pam
segala diet hancur musnah
di tengah jalan
susahnya nak disiplinkan diri ni
nafsu makan itu sangat kuat
segala keinginan tekak dituruti
jarang sekali tak dituruti
sampai bila nak jadi macam ni

Lama-lama bimbang penyakit yang mendatang
melihat keturunan salasilah
rasa gerun di hati
tapi masih sama
tak merubah diri sendiri!!

bila timbang berat badan
rasa ngeri bila pandang jari kaki
rasakan bila makan tak jaga kalori
pipi kembang dah macam roti
sikit lagi nak mencecah 100kg!!!!!!





20 comments:

Nurul Husna Mohd Hassan said...

yg pnting x sakit :)

noor said...

buat masa ni lom ada ler lagi...syukur alhamdulillah

Nurul Husna Mohd Hassan said...

klo sy pnyakit mls. hehe

noor said...

penyakit tuh sentiasa ada husna hahahhaha akak pun sama

Nurul Husna Mohd Hassan said...

hihi. tp kbnykn prmpuan bkn mmg naik bdn ke kak klo pas ada ank? sy ni dh la ketot, klo bdn naik mst ag nmpk kketotan sy 2.

Ainul said...

jom try shaklee:)..ni vitamin bkn jamu.alhamdulilah berkesan utk saya.selain kurus , kulit pun cantik.
https://www.facebook.com/mamaarreessa

Kakzakie said...

Kuatkan semangat noor. Lawan kita boleh. Eleh... kakak macam bagus je kan noor. Sebenarnya kakak tak pernah berdiet pun...

Amie said...

Kata orang diet pemakanan yang elok:
Pagi= makan macam raja,
Tengahari= makan macam pangeran,
Malam= makan macam pengemis.... sebab sebelah pagi banyak tenaga digunakan sepanjang hari, manakala malam...untuk tidur & berehat saja. Wallahuaklam...

::NureeN:: said...

mmg klau bab mkn susah kan nk control..
nureen amalkan mkn pil nona rogay, alhamdulillah berat maintain.. klau berani boleh la try :)

IntaNBerliaN said...

awk kene sentiasa motivasi diri... n tanamkan azam dalm diri.. nk kurus... contohnya, kalu saya mkn banyak, kalu bdn saya besar nanti sy akn dapat penyakit.. so, scra aotomatik awk akn kurgkan mkn...

kata org, nak seribu daya.. jika awk betoi2 tekad.. InsyaAllah bole.. :-)

good luck dear

whitecappuccino said...

ye lah makin lama selera bkn main lagi,,asik nk mkn ajer.

Syima ~Mama Kyra~ said...

mmg ssh nk control mkn..sy pun camtu jgk asal lapo je nak mkn..apa kata noor try minum SD2..gurantee money back klu tak turun 3kg dlm tempoh sebulan..nak cuba? bole roger2 :)

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

sbr noor sbr...hehehehe...kamu pun dah mcm kakD hari2 dok merungut mcm tu gak...

Mama Ema said...

yang penting kesihatan baik

Azhariah Zuber said...

yes betul. kalau betul2 tekad mesti boleh. u can do it

dwaty said...

janji sihat... hehehe

intan morsalin said...

akak pon sama..asyik kalah ngan nafsu makan jer...bila siang kurang mkn...mlm lak terlebih mkn...akibatnya..kebanyakan baju dah sendat..bila tgk diri sdiri dlm gamaba cam x cya jer akak dah jadi besar...huhuhu

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

tak dapat nak komen sebab diri sendiri pun gemuk jugakk.. hehe...

anisalya said...

boleh nak makan apa je. cuma dalam amount yang sikit la. kalau banyak2 mmg la undang sakit.

miss daya said...

alaaa pakai premium beautiful je.. takyah susah nk exercise n diet2 ni.. haha i x jual k.. x promote pun just nk bgtau it works!! :-P

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

© Copyright Kantan Merah - Designed by Krafty Palette