Tuesday, March 22

Mari Belajar Mengenal Benda

Aiman sekarang in learning process mengenal benda. Aku rajin gak belikan buku untuk dia. Tak cukup dengan buku poster pun beli jugak untuk tampal kat dinding senang dia nak tengok. Hari-hari aku ngan n'cik suami akan tanya dan dia akan tunjuk dan sebut. Ada juga yang tunjuk saja dan diam tak reti nak sebut lah tu. Rumah aku dah macam kindergarden aku rasa. Tak per lah demi tuk nak bagi aiman pandai.

Kalau dalam kereta pulak aku akan bagi dia flash card. Dia akan belek-belek flash card tuh. Kebanyakan flash card dia semua dah lunyai huhuhu...

aiman said "bu..bu.......na na na....(ibu banana)" he really trying to tell me......

13 comments:

LiLy @ MumMyQiStInA said...

baguslah kan ajar diorg dr umur sebegini..budak2kan cepat tangkap..
Qis punya flash card pon dh lunyai2 gak..
masa kecik dulu..suka gigit2..abis kena air liur dia jer.. ;)

mamaqari said...

mamaqari pn klu ada masa suka gak ajr anak pki flashcard, buku or cd..tp tu la x konsisten..hehehe

east said...

alamak..mana ek buku n flashcard adif??hmm,,aku pun jenis xkonsisten ngajo adiff,,bgus2..blog ko ni mengingatkan aku..tp kdg2 adif baca paper..tgk2 gambo,klau excident dia cite lak kt kita...pastu dia pulak yg konon2 bacakan paper..hehehe

Kakzakie said...

tak lama lagi pandailah dia mengenal benda-benda yg dilihat selalu. Elok cara begini....

ainnoraini said...

budak2 ni mmg cepat dpt ape yg kite ajar n tunjukan..

nnt bile dah tadika..tibe2 jer dh pandai dia membace...menulis..

Bio Aura RM650 said...

Salam kunjungan,
Comel anak membaca buku... nice blog anyway.
;)

Amy Syaquena said...

Pasni aiman mesti cepat mengenal benda2 yang di lihat...

sarah-najwan said...

bagus bg anak2 kecik baca buku
baca buku dlm erti kata usia deme la..

bagi tgk gmbr..kenal benda2..

whitecappuccino said...

semuga aiman akan jadi bijak pandai ya noor

norh said...

rajin si aiman ni ye.. :)

Ati Masrif said...

kalau selalu kita belikan buku
pasti anak dah biasa dan sentiasa
nak buku baru..

kita pun tgh ajar syahmi selalu
tengok objek2 dlm buku n tv

sahromnasrudin said...

rajinnya aiman...semoga besar nanti jadi kanak2 yg pintar

isya said...

ekeke, sama la noor, rumah isya pun dah mcm kindergarden, siap conteng2 bagai... hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

© Copyright Kantan Merah - Designed by Krafty Palette