Thursday, March 10

Teman baru atas meja

Seronoknya dah ada teman baru sekarang atas meja. Hari-hari ngadap pc jer boring juga. Haaa ni dia teman baru cik kantan kat opis...


Panggilan manja 'Bleuwy'..sejenis ikan laga atau betta fish. Commonly called a 'siamese fighting fish'. Senang nak jaga bluewy nih. Bagi makan bersihkan air jer. Bluewy kena duduk sorang-sorang kalau dibagi kawan bergaduh pulak. saya sendiri tak tau bluewy ni jantan atau betina. Orang kata kalau ikan betina rupanya tak lawa. Emmmm confirmlah bluewy ni jantan sebab dia lawa hihihihi...meh kita tengok aksi-aksi bluewy nih...



kembang mambang ekornya..

11 comments:

.: iEyLa :. said...

alolo..comeynye ekor die..hehehe

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

kakD pun suka jg dgn ikan ni..adik kak ada sekor..kat tempat kakD ikan ni dipanggil ikan kaqen..

kak Erna said...

noor..cantiknya ikan tu..memang tenang le bertemankan ikan atas meja kan..

sha a.s said...

cute!

EiJa ZaQuaN said...

comelnya bleuwy..
eija suka tgk jerk ikan comel2 ni..tp kurang sikit minat utk membela ikan ni..hehe

Ati Masrif said...

as salam noor,

lama menyepi...

rajinnya bela ikan

^____^

mamaqari said...

noor..cantik teman baru noor..leh berkenalan..hehehe=)

Kakzakie said...

Noor... kena jaga betul-betul jangan baru sebulan dan gol. Sensetif ikan nie....

ainnoraini0908@yahoo.com said...

dulu kak ain ade ikan ni...
tapi tu la..cepat pergi nye...

terhibur hatikan tengok dia berenang2..

Yasminhamid said...

cutenya... suka tengok ikan dalam aquarium.. tapi malas nak bela..

sarah-najwan said...

kalu kene gaya ni noor..bole kawin ngan ikan laga akak tau..heheheh

mmg best tgk ikan ni..sejuk mata tgk..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

© Copyright Kantan Merah - Designed by Krafty Palette