Friday, May 18

iqra'

teringat aku zaman kecik-kecik dulu

aku baca muqaddam

siap dengan penunjuk guna lidi atau buluh yang dah diraut

aku punya cover muqaddam color hijau

tulisan kat dalam besar.......

dan ada juga rancangan kat tv1...... muqaddam bersama ustaz hassan....


sekarang tengok aiman baca iqra' pulak

petang dia ada iqra' kat skoll

so far alhamdulillah bacaannya.....






Published with Blogger-droid v2.0.4

11 comments:

Kakzakie said...

Pembelajaran menggunakan iqra' lebih baik berbanding kita dulu guna muqaddam noor. Kita dulu macam boleh menghafal tapi anak sekarang lebih mengenal sebab itu dgn iqra' budak lebih cepat pandai...

MulutPayau said...

anak2 akak pun bermula dgn iqra'...

Afasz said...

betul tu. sama mcm belaja ABC . dah tk belaja cara kite dulu.. diorg belaja terus ikut sebutan sama mcm iqra ni.

Nurul Husna Mohd Hassan said...

saya pun guna iqra' dulu =)

noor said...

KZ : itulah kak pendekatan yg digunakan skrg mmg lbih baik dari dulu dan memudahkn anak2 belajar

noor said...

MP : rata2 semua menggunakan iqra' kan kak hihihi

noor said...

afasz : btl...mula2 dgr cara sebutan untuk belajar ABC terkejut juga dengar hihi

noor said...

husna : ooo husna bkn zmn muqaddam hihihi...

noor said...

husna : ooo husna bkn zmn muqaddam hihihi...

Masya said...

alhamdulillah.. pelan² nanti lama² pandailah tu.. cepat khtam al-quran..

SumeSakan said...

btol...sebelum nih ajar anak sedara iqra'...senang dia kenal...tengok gelagat bebudak time nih mmg seronok..comel je rasa...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

© Copyright Kantan Merah - Designed by Krafty Palette