Friday, May 4

Rumah Usang Yang Perlu Diberi Nafas Baru



usangnya rumah ini
tiada berpenghuni
anak masing-masing ada rumah sendiri
untuk keluarga diami

suatu ketika dulu
berkumpul anak cucu
riuh rendah bertalu -talu
tapi sayang itu...cuma dahulu


........rumah sepeninggalan arwah tok ki............



12 comments:

Acik Erna said...

salam nor..mungkin nanti..rumah peninggalan arwah ayah dan bonda akan jadi begitu juga.

noor said...

as slm kak....sayu bila tgk rumh yg ditinggalkan

Nurul Husna Mohd Hassan said...

sayu kak tengok rumah kosong macam ni ='(

Kakzakie said...

Rumah kalau tak ada org duduk selalunya akan jadi begini noor. Tapi kalau berpenghuni biasanya walau buruk tetap ada serinya...

noor said...

husna..btl tuh dik lg satu menyeramkan pun hadooo

kak zakie : org kata klau xder org mulalah si anai2 menyerang kan kak...lg bertambah usang

SumeSakan said...

hmmm klu kenag mcam nih memang sedih kan?tambah lak klu terbiar gini...lama2 kenangan indah itu akan lupus dari ingatan...

Ween said...

nor : tokki yang mana,,belah ayah ke belah mak ko?lawokan klau renovate cantik2 ni..kekalkan rumah kayu..

Hanis Azla said...

sayangnya.. tp iyalahkan, mungkin anak2 punya tanggungjawab di tempat lain.. punya harta lain yg perlu dijaga.. tak dapat nak menjaga rumah tu..

MamaEma said...

sayangnya bila ditinggalakan tanpa penghuni

~~zana@pb~~ said...

Salam kenal, teringat rumah arwah tok akak yg dah menyembah bumi. Selalu mimpikan zaman kanak-kanak di sana.

❤Kamsiah❤ said...

sayangnya jika dibiarkan roboh..

Asmar Arafad said...

kalau di renovate cantik rumah ni, saya suka sangat rumah camni..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

© Copyright Kantan Merah - Designed by Krafty Palette