Tuesday, November 9

Musim Banjir Datang Lagi

Bila hujung-hujung tahun macam ni hujan mula turun tanpa henti kat kawasan Pantai Timur. Cerita Pantai Timur sebab kampung aku dengan kampung cik suami terletaknya kat Pahang. Kampung aku alhamdulillah tidak pernah dilanda banjir buat masa ini disebabkan faktor kawasan tanah yang agak berbukit-bukit. Kalau kampung aku banjir habislah pokok-pokok sawit. Almaklumlah tinggal kat felda keliling pokok kelapa sawit. Kampung encik suami pulak memang tepi sungai pahang. Bila hujan tak berhenti, air sungai akan naik hingga melimpah ke jalan. Makanya terputuslah hubungan...


Nak ke rumah mak mertuaku kena naik bot. Aku sangat seronok dapat naik bot. pakcik pegang kuat-kuat yer saya nak naik ni.



Wah muka cik suami tersengih ajer sebab nak balik umah dia lah katakan..


pemandangan dah macam sungai aku tengok


nun yang warna kuning tuh rumah tok penghulu...kesian .....


ni kat belakang rumah. Sangat-sangat bahaya. keluar pintu dapur terus air. Dah bercamtun dengan sungai pahang...ngeriiii aku. yang baju merah ni takper sebab dia tok gajah hahahaa


waktu nak balik air dah mula surut sikit. Kita naik lori plak yer redah itu banjir woooooo


nyempat jugak pose tak kira banjir



5 comments:

mama tisya said...

salam ziarah..tq sudi dtg blog mama tisya..kalo belah pantai timur tu, kalo ujung2 thn ni kena siap sedia la kn takut banjir


**yg u komen kt entry busday tu bkn my daughter...yg tu cousin my daugther :)

noor said...

salam mama tisya..yer ker sori yer tsalah orang

Yasminhamid said...

tak pernah merasa banjir cam ni.. walaupun cik abang orang pantai timur..

noor said...

min meh dtg kampung kitaorg hihihhi main banjir..

east said...

raya aji ni jgnle banjir..nak balik kampung....hehehehe..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

© Copyright Kantan Merah - Designed by Krafty Palette