Sunday, November 21

Tips bagi makan ubat

Aiman memang sangat-sangat susah nak makan ubat. Bila kita nak suap ubat mulalah meronta-ronta meraung sakan tak nak makan ubat. Bila aku suapkan dia akan muntahkan balik. Macam-macam cara aku dah cuba tapi dia tetap tak nak makan ubat.Akhirnya aku dapat satu idea. Aku ambil pendekatan secara psikologi untuk bagi dia makan ubat. Apa yang aku buat ....

~aku ikut sukatan doktor bagi dengan gunakan stryinge (jangan bagi nampak tau... RAHSIA!!!)
~aku masukkan ke dalam cawan dan aku letakkan sudu
~aku menggayakan cawan dan sudu tersebut seperti aku sedang makan aiskrim
(muka mesti feel lebih tau hahahaha)
~aiman akan datang dekat aku dan dia nak apa yang aku makan
~aku dengan muka confident terus suap ubat tadi
~bila dah rasa muka aiman semacam jer hahahaha
~walaupun terkebil kebil nak habiskan hasilnya BERJAYA.....aiman tak muntah pun
~sbenarnya ok jer rasa ubat tuh..

maafkan ibu yer montek..terpaksa ala-ala tipu gitu sebab nak montek ibu cepat baik




8 comments:

lydzar said...

singgah balas dan salam kenal juga..

anak2 saya ikut mood bab makan ubat ni. kadang2 senang mcm bg makan gula2..kadang2 sampai bersilat nk bg ubat.. :D

whitecappuccino said...

dulu penah juga wat macam kapalterbang sudu ubat tu terus masuk mulut hehe

~ayu.oyie.yuna~ said...

salam~
husna sy plak nak makan ubat ngan uminye je..klu sy suap senang je dia nganga guna syringe 2..tp klu abah dia mau bergasak dulu..haha..

@e_da said...

bagus--bagus.. kena ada taktik baru dia nak

noor said...

ladyzar : oklah dia nak jugak ni ronta2

noor said...

kak. w.c : kreatif tuh kak

noor said...

ayu : husna manja ngan umi yer...

noor said...

ida : btl kalau tak xjlnnyer

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

© Copyright Kantan Merah - Designed by Krafty Palette