Sunday, January 30

Ops dalam dan luar rumah

Aktiviti hari ni nak mengemas rumah. Cuci tingkap, cuci kipas, sapu sawang dan tempat yang paling lama tak kemas kat kawasan luar rumah. Dah lama tak kisah dengan pokok-pokok bunga. Selalunya n'cik suami jer yang bersihkan daun-daun pokok pisang, daun pokok serai dan pandan.

Pandan ni bila lama tak buang mulalah merimbun. Seram takut ada cik uuu ajer..lagipun sambil-sambil tu bolehlah exercise keluarkan peluh. Kalau asik tengok tb jer mana peluh nak kuar kan. Hari ni nak tanam pokok ubi. Pokok ubi yang ada tuh dah tinggi sangat susah nak makan pucuk dia. Tak sampai nak ambil. Lagi satu nak tanam pokok serai wangi dengan kacang botol.

sapu sampai bersih yer...




19 comments:

kakngah said...

berbudi pada tanah.. cam aku yg duk rmh xder tanah ni.. tnm la pokok kaktus sepasu 2.. hihihi!!!

noor said...

kak ngah kaktus pon ok
nor xder satu pon

@e_da said...

syokknya tengok laman luas.... teringginya aku nak umah ada laman.. hehehhe

noor said...

ida > xder laman pun lbh hbt dr org ada laman hihihii. rajin siap ada pkk klapa

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Luasnye laman...puaslah ni aiman main kat laman..Syoknye ada umah sendiri.. :)

noor said...

lily> xkuar main pon ibu dia bila blk keje pnt hihihi

whitecappuccino said...

suami ciknor pun suka tanam sayur, especially kacang botol yg dia suka makan cicah budu :)

sarah-najwan said...

akak kalu bab pertanian gini..hubby yg uruskan waima pokok bunga2ku..hehee..

akak tukang bgtau je..

Ati Masrif said...

seronoknya dapat laman tepi yg luas
dimana ni noor?

anak kak ati punyalah teringin rumah
ada laman kat tepi..hihi

isya said...

macam isya ni, mak yg rajin tanam w'pun takde tanah tp tanam kat pasu je..hihi

noor said...

cik nor bleh ngan suka mkn kcg btl sdp sgt bila cicah budu xpun goreng pedas

noor said...

kak sarah kadang kita xder masa tuk tanam2 kan hihihi

noor said...

kak ati kat rawang..
nor xrajin pun tanam2 nih kak

nelly said...

wah .rajinnya ..
bagus2 ..

biskut said...

laman tuh leh wat maen futsal tuh..cukup keluasannya.

NadiRah said...

kak noor!!
nad dah dapat hadiah!!
thnks!!!

http://dirahpunyerblog.blogspot.com/2011/01/nanad-dah-terima-hadiah-dari.html

Yasminhamid said...

seronoknya tengok tanah lapang...

sahromnasrudin said...

assalamualaikum..tanamla pokok durian heheheheheh..hasilnya sgt memuaskan

ana said...

wah bestnyer rumah ada tanah...luas pulak tu. apa lagi tanam la sayuran, takyah beli dh kat kedai :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

© Copyright Kantan Merah - Designed by Krafty Palette