Thursday, January 6

Sensasi Bawang Oh Bawang

Sekarang ni seperti yang kita semua maklum tengah sensasi cerita pasal bawang besar naik harga. Malam tadi aku dengar berita kata bawang besar india naik 3 kali ganda...haaaiiihhh banyak betul naik sampai 3 kali ganda. Aku ni dah ler jenis yang bila masak memang banyak guna bawang. Nak2 kalau aku masak sambal. Nampak gayanya aku kena cari alternatif lain. Jangan beli bawang besar india..aku nak cuba beli bawang besar siam pulak. Naik harga jugak ke bawang siam yer...aku jarang guna bawang ni bila masak cuma kalau buat tom yam jer aku beli. Tu pun jarang sekali masak tom yam hihihiihi. Tengok fizikal bawang siam ni cam lambat nak buruk jer sebab dia keras..kawan-kawan semua guna bawang apa yer bila masak....?





19 comments:

Ati Masrif said...

noor,
lani bawang kuning lg murah
dari bawang merah..

eT said...

alamak...
best la makan bawang...
naik harga plak dah...
abes la lepas ni makan nasi kosong je la...huhu

~ayu.oyie.yuna~ said...

Assalamualaikum noor ;)
aisshh..bawang pulak dah naik..
sy suka guna bawang besar dr bawang merah. salah satu sbb, bawang besar lg cepat nak kupas (pemalas x sy?huhu..)

Sharinginfoz said...

macam2 benda naik sekarang ni kan

JaSSNaNi said...

mmmm.. kalau citer pasal bawang.. nani guna bawang besar.. tak tau dari negara mana.. wane merah biasa tu.. hari tu gi carrefour amik cuma 5 biji.. dah rm2/++ ... itu pun cuma cukup untuk 5 hari masak.. kalau bawang kecil nani jarang2 guna.. sbb dah mahal benor.. guna bawang besar.. cincang sampai halus wat tumis.. hehehe.. 1 biji boleh masak 3 jenis makanan.. ehehehe.. :) :) :)

bawang siam lak yg wane kuning tu ke?

@e_da said...

nor bawang india mmg mahal tp dia lg sedap kot pada aku.. kena kurangkan bawang, kurangkan gula, kurangkan minyak sekrg nak masak.. huhu harga naik.. kita pun diet.. ehhehe

My Little Diary said...

salam,

hari2 guna bawang bila memasak, telo dadar pun pakai bawang... huhu

*diera* said...

heheh sy dah lama tak masak sbb duh umah mil suma dah sedia.. haah ngelat.. tapi kalo dulu sy selalu beli bawang yang murah dan catik.. heheh tak kisah la kuning ke merah ke.. hahahha

noor said...

kak ati> harus guna bwg kuning lah kalau cam tuh

et> nasi kalau nak goreng pon kosong jer hihihi

ayu> kita sama hihih sng n mudah nk kupas lg pun nor rasa masakan lebih manis

sharing> btl semua naik

nani> btl amik sikit jer dah 2+++...pasnih kita msk yg kurang guna bwg hihi

ida> btl tuh semua kena krgkan
ooo bwg siam tuh xsdp ek..

MLD > hihihii btl2 br sdp telur dada kan

*diera* said...

noor diera emel noor ye..

sarah-najwan said...

seme nak naik..gaji je xnaik2..

napok gayo..kene tanam bwg la pulok..

satgi kene tnm kelapa sawit sdiri, tebu sdiri dan etc..

**ni yg buat mood masak asik ke looottt je..hehee

rATu kEBaYA said...

alamak bawang ada 2/3 ulas je kat rumah tu.. macam mana ni..

ainnoraini said...

tu la pasal, nak masak mmg gunekan bawang..tibe2 naik harga la pulak dia..

kak ain selalu gune bawang besar jer..senang

LiLy @ MumMyQiStInA said...

ishhh..semua brg nk naik harga jer..
kita suke guna bwng besar kuning tu..lg sedap.. ;)

Azuan said...

x thu bwang ape..maen sumbt aje..hahaa

noor said...

kak sarah> bgs tuh edible garden hihih

RK> kena jimat2 lah jawabnya

kak ain> kita serupa sng nk kupas dan cepat kan kak

azuan> asal bwang ek..

Yasminhamid said...

dulu pakai bawang besar, bawang kecik.. bila bawang merah kecik asyik naik harga.. pakai bawang besar jer... kalau yg nai pun asyik naik jer.. mcm mana la nak masak...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

kakD blasah ja bawang apa ada...hehehehe...

whitecappuccino said...

tu laa..ciknor pun suka guna bawang besar n bwg putih banyak2..tapi mahal la skrg..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

© Copyright Kantan Merah - Designed by Krafty Palette