home about me award contest Image Map

Wednesday, January 4

Langkah Pertama Ke Sekolah...

Hari ni bermulalah episod baru bagi Aiman...Hari pertama dia ke sekolah An-Najjah. Pukul 6.15 pagi dah bangun... syukur Alhamdulillah tak meragam. Aiman ni dia suka meragam so aku layan ajer la mood dia. Jangan nanti dia bad mood tak nak pergi sekolah ! masak aku...

Bila Aiman dah start sekolah ni jadual aku pun sama berubah. Segalanya aku buat sebelah malam dengan bantuan cik somi. Masak, basuh baju, sidai baju, iron baju. Dah settle semua.. pukul 10 malam gelapkan satu rumah terus tidur. Kalau tak buat cam ni alamatnya pukul 12 malam pun Aiman nak main lagi.

Semangat..semangat...pakai baju..Aiman tak bagi pulak aku snap gambar dia. Siap cakap "Ibu tak payah amik gambar Aiman" sambil muka monyok-monyok gitu. Alahai aku rasa comel sangat anak aku bergaya dengan uniform sekolah! aku tetap curi-curi snap gambar dia...



pukul 7 pagi dah keluar rumah..elak jam sebab first day sekolah ari ni mesti jam yang teramat..




no radio okeh..layan upin ipin...masak ler aku nengok!




Semangat nak pergi sekolah. Bagus anak ibu. Aku bekal air dan roti untuk dia. 


Sampai sajer kat sekolah terus ambil tag nama. Students di suruh duduk sambil dengar bacaan ayat-ayat suci Al-Quran. Parents tidak dibenarkan menunggu. Alahai ruginya aku tak dapat ambil gambar Aiman masa kat kindergarten. Cikgu beritahu aku tahun ni diaorang ambil pendekatan supaya parents tak tunggu sebab last year ramai yang menangis tak nak masuk kelas. Emmmmm ada betulnya kan. Sebelum balik aku curi-curi tengok ikut tingkap. Nampaknya Aiman ok harap bertahan sampai petang....InsyaAllah Amin.....



7 comments:

eija_sweetmama said...

hehehe..sblm g school sempat lg layan upin ipin dulu..

tumpang teruja tgk kawan2 antar anak ke sekolah, turn eija thn depan plak merasai teruja hntar anak masuk fasa baru..School..^_^..

dwatyKNY said...

mesti aiman seronok jumpa kawan2 baru...

@e_da said...

comel aiman bersongkok.. sejuk mata menenegok dia.. hope nanti mika pun ok mcm abg aiman.. belajar rajin2 tau

Cyda Acme said...

hahahah sabo jeklah aiman nih. pepagi pon sempat layan upin ipin lagik ek? hikhikhikhik

Sarah Syazwani said...

sekarang ni pukul 10 je semua kene masuk tido..--> penangan ank masuk sekolah..hehehe

Ween said...

uii,,awlnye aiman..xpe bgus join ibu solat subuh sekali..

whitecappuccino said...

ensemnya aiman!! awalnya kol 7 dah gi skul..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

© Copyright Kantan Merah - Designed by Krafty Palette