Tuesday, April 17

Bercanda di kebun getah


duduk di bandar dah lama tak tengok pokok getah

sekali sekala bila balik kampung

dapat jugaklah tengok pokok getah ni

susu yang mengalir dari pokok getahlah

punca rezeki bagi keluarga kami

membesarkan kami semua

teringat masa kecik dulu

main congkak dengan buah getah

penuh tangan bila dipegang

seronok tak terkata

ditimbun dalam satu lubang.......

memori di kampung itu

tersangatlah indahnya!!!!!

Published with Blogger-droid v2.0.4

6 comments:

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

kan memang best dpt main congkak dgn biji getah...

kakD dulu2 selalu p main kat rumah maksedara...congkak pun korek(buat) kat tanah terus tau...hehehhehe...

Nurul Husna Mohd Hassan said...

sy main congkak bawah rumah, korek lubang. hehe.

whitecappuccino said...

Amboi!! ke main lagi! orang menoreh dia duk bercanda kat situ yer?

Aida78 said...

ye la hasil getah ni yang membesarkan kita....mak aida pin menoreh jugak sampai sekarang bagi dia kepuasan dia ....kalau anak2 lak busuk katenya ikikiki tapi duit wangi kan...kan...

Aida78 said...
This comment has been removed by the author.
Nazayiena said...

senanglah nak menoreh sbb kebun getah tu dekat rumah je....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

© Copyright Kantan Merah - Designed by Krafty Palette