home about me award contest Image Map

Thursday, April 12

HOMEWORK untuk anak PERLU ATAU TIDAK????

tadi aku ambil aiman dari skul

hari ni ambil awal sebab petang kami nak balik kampung

esok aiman akan cuti huhhuhu

aku dah bagitahu awal kat teacher dia

kebiasaannya hari jumaat akan dibekalkan dengan HOMEWORK

aku dah inform nak ambil file aiman hari ni sebab esok dia cuti

dalam pada tu ada parents yang tegur aku

so sempatlah berborak agak panjang lebar juga ler

si mak A dan mak kepada B tanya aku

esok cuti kenapa amik file afif aiman.....

aku kata memang dah inform kat teacher liza nak ambil esok afif cuti

mak A dan mak B. ....ala tak apa dia kecik lagi tak perlu sangat homework ni..dia belajar ok kan??

aku tak tahu nak jawab apa....senyum jer

dari dalam teacher liza memerhati

mak A dan B bercerita yang skul ni terlalu banyak bagi homework untuk budak-budak

budak jadi letih bila disebelah malam

sampaikan ada masa mereka yang TERPAKSA buat homework anak merka

diaorang masih kecil tak perlu banyak homework katanya....

aku hanya mampu SENYUM DAN SENYUM......

dan minta undur diri dulu sebab nak masuk opis pukul 2

bagi aku tak perlulah membebel di belakang

kalau rasa tidak puas hati cubalah bawa berbincang

entahlah bagi aku....

aku suka bila ada HOMEWORK untuk aiman

bukankah homework tuh untuk memahirkan lagi anak kita

memantapkan lagi apa yang anak kita belajar......

buat masa ni aku tengok bukanlah bertimbun pun yang cikgu diaorang bagi

kepada mak A dan B try to solve it ok!!!!

maafkan saya (bak kata zizan raja lawak)

saya kurang setuju dengan cerita anda berdua........

Published with Blogger-droid v2.0.4

5 comments:

Ween said...

setengah2 budak xsuke bt kerja rumah maybe..mungkin mak-mak itu minta kurangkan jumlah kerja rumah dari 3 kepada 2, dari 2 kepada 1..tapi pokok pangkalnya usulkan dan bawak berbincang dengan cikgu.ada kerja rumah ni bagus,,sekurang-kurangnya mak-mak boleh pantau sejauhmana perkembangan anak2..

Yasminhamid said...

sebagai cikgu.. saya suka bagi homework kat anak murid. tapi frust sangat bila dapat balik buku.. langsung tak bersentuh waima dah seminggu keje tu diberi.38 org murid dalam satu kelas.. tak sampai 15 org pun yang siapkan homework. kesimpulannya memang ada ibubapa yang tak suka anaknya diberi homework. tak kira la banyak atau sikit tetap jadi persoalan..

MulutPayau said...

Teringat masa msyuarat agung pibg di sekolah 2 hari lepas...ada ibu bapa yg bagi usul tak perlu beri h/w pada anak2 kerana kekangan masa.....entahlah.....

IntaNBerliaN said...

setiap org ada pndangan yg berbeza kan kak.. emmm bg saya, sy kurg setuju dgn pendapat mak a n mak b.. masa kecik ni lah kita kene latih nak utk buat homework.. bagi ank tu rajin.. kalu ank nak buat walaupun 5 minit, tu pun dah bermanfaat sgt dah dari tak buat lgsung.. kita bkn nak paksa anak.. tp cuba nak latih anka.. kalu ank xlarat.. xda pun kita nak paksa2 suruh buat jugak kan...

nazayiena said...

Klu bagi kak Nurul suka anak2 ada homework boleh buat ulangkaji,tp masalahnya kadang2 anak2 nie malas nak buat homework....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

© Copyright Kantan Merah - Designed by Krafty Palette