Friday, April 27

Jangan Keluar Barisan, Kuras....

Situasi sedang memandu kereta...

Aiman : Ibu ...car tu color apa? (sambil tunjuk kereta depan)

Ibu : oh kereta tu color merah...(kancil merah)

Aiman : yeah!!! 10 markah untuk ibu..

Ibu : 10 je ker..(pandai pulak bagi markah2 kat aku...ni mesti tiru gaya cikgu)
        sambil tuh aku nak mencilok kereta ke kanan...so muncung kereta aku keluar le sikitkan

Aiman : Ibu!! janganla keluar barisan..masuk balik dalam barisan

mulanya aku tak faham...lepas tu bila aku buat kali kedua benda yang sama Aiman cakap lagi. barulah aku tahu dia marah sebab kereta tak duduk dalam lane yang betul...oh sabar je la anakku. kalau tak buat macam tu lambat kita nak sampai ....ikut belakang kereta yang sedang hangatttttt bercinta!!!!


Situasi semasa menidurkan Aiman


Abah : Aiman cepat tidur esok nak g skolah

Aiman : saya tak mengantoklah 

Abah : cepat kita golek2

Aiman : abah baca quras...quras tau

Abah : (memikir apa itu KURAS)

Aiman : Abah cepatlah ...baca quras

(Abah tanya kat aku KURAS tuh apa..ayat kursi ker. bila tanya aiman kata bukan. dia tetap kata KURAS)

Aiman : cepatlah abah..baca quras...tadi aiman belajar quras

Ibu & Abah memikir apalah quras..baca satu2 surah lazim...bila tiba turn surah Quraish...



Aiman : haaaa pandai baca KURAS....

Abah & Ibu : (emmmmm surah Quraish rupanya)

6 comments:

Nurul Husna Mohd Hassan said...

bagus la aiman ni... nanti mesti boleh jadik pemimpin yang baik ni :)

noor said...

tq husna..amin

Hanis Azla said...

bagusnya aiman.. boleh ingatkan mama dia sama.. nak tidur pun nak dengar ayat-ayat Al-quran dulu.. seronok dengar.. semoga menjadi anak yg soleh hendaknya..

noor said...

xtaulah kak. agknya sbb kt skul dia tuh yg dia srh bc

mamaNoriz said...

alhamdulillah, tanda budak bijak tu ;)

Ween said...

weh,jangan kuar barisan..adoi cam kembo lak dgn adif..selalu sebut tu jugek..Ni dialog sekolah kan bawak balik ke rumah..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

© Copyright Kantan Merah - Designed by Krafty Palette