home about me award contest Image Map

Friday, April 20

Gara-gara Banjir Kilat!!!!

Rabu baru ni hujan kat tempat kami punyalah lebat. Sampaikan jalan yang biasa aku balik BANJIR. Nun di sana Selayang kat area Balai Polis Bukit Idaman. Bila balik ambil Aiman memang ikut jalan ni. Dari sekolah Aiman ke rumah aku dalam 12km. Tapi disebabkan BANJIR KILAT ni aku terpaksa memusing lalu ikut highway Sungai Buloh then keluar LATAR untuk ke rumah aku. Kebiasaannya pukul 5.45 kami dah sampai rumah. Nak buat macam mana terpaksa mengharung jam di MRR2 Kepong untuk ke Sungai Buloh. 

Aiman dalam kereta mula bising asik tanya kita nak pergi mana? kenapa ikut jalan ni? jalan ni salah?.................
Aku jawab ni semua sebab BANJIR kereta kita tak boleh lalu...kena ikut jalan jauh nak balik rumah. Terus dia buat muka confused...
lama-lama dia buat aktiviti dia sendiri masa dalam perjalanan...


yang berani redah tetap redah...tapi confirm akan berhenti air masuk dalam enjin. aku tak berani nak ambil risiko. biarlah jauh asal kereta aku selamat







 many ways to sharpen a color pencil



nasib baik pandai cari aktiviti sendiri di kala jam



boring mewarna layan game pulak...


Pukul 7 lebih baru kami sampai rumah. Nasib baiklah Aiman tak mengamuk dalam kereta bosan ke apa...dia leka dengan aktiviti dia...macammanalah kalau rumah yang jauh-jauh tu kan memang perlukan kesabaran betullah. Aku baru macam ni dah rasa semacam...
perlu tanamkan lagi sifat kesabaran dalam diri aku ni.........baru jam sikit dah mengeluh panjang!

sampai ajer rumah terus Aiman cakap..

ABAH IBU JALAN SALAH LA!!!!!!!!



7 comments:

nur anis said...

huhu..apa la aiman ni..ada ke ngadu ibunya salah jalan..huhu..

saya ni nasib baik duduk kampung..tak pernah jam pergi kerja..rasanya saya pun tak sanggup nak redah jam macam tu..

Nurul Husna Mohd Hassan said...

bagus la aiman, tabik spring!!! :)

azzey said...

musim ujan mcm2 blh jd kan...:)

emarieys said...

aiman cakap kat abahnya salah jalan..hehehe...

nasib baik aiman buat aktivitinya...kalau tak memang bosanlah dia

whitecappuccino said...

aiman tak buang masa! sungguh kreatif! pandai jer dia ngadu ibu salah jalan yer?

SumeSakan said...

hahahaha komplen yg x tahan tuh...nasib baik ada aktiviti leh buat ye.,..kalau bebudak skan gnih cepat bosan..ngamuk yg x tahan tuh...hehehehe

nazayiena said...

Nasib baik aiman x byk karenah dlm keta...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

© Copyright Kantan Merah - Designed by Krafty Palette