Thursday, April 19

Makan Hati Untuk Tambah Darah?????

doktor bagitahu dan suruh aku banyakkan makan hati
untuk tambah darah aku
dalam islam pula kita tidak digalakkan untuk
makan organ dalaman....
dan tentunya diri aku sendiri
memang tidak makan
HATI.....
tak kiralah ayam atau lembu
memang dari kecil begitu

ada sesiapa tahu apa yang boleh kita makan untuk tambah darah selain dari HATI......??????


19 comments:

Kakzakie said...

Makan kerang/kupang laut pun boleh juga kot noor tapi ingat kolesterol teramatlah tinggi...

Masya said...

saya dulu masa mengandung dokor ade bagi tahu macam tu.. yg seelok²nya janganlah makan hati ni atau pun organ dalaman.. sbb saya pun sejak kecik abah tak bg makan.... sy gantikan dengan buah anggur, makan roti yang ade bijirin.. sayur bayam pun okk.. tak kesah bayam merah atau hijau... take care.. semoga segalanya dipermudahkan kt hanya berusaha...

noor said...

kak zakie: oh mcm tu pulak kolestrollah pulak yer...

noor said...

tq masya...maknanya ada alternatif lain yg boleh kita pilih legaaaa

Nurul Husna Mohd Hassan said...

ada produk dari biosirih untuk tekanan darah rendah kak, tapi saya tak ingak nama produk tu. saya dah cuba sebab dulu saya pun tekanan darah rendah. cuba la kak :)

noor said...

husna oo produk biosirih akak pnh dgr..ada yer nanti akak g cari la. sebabkn pening kpala

Amie said...

Assalamualaikum Noor,
selain kerang, Noor boleh masak sayur bayam merah.

Marya Yusof said...

As salam noor,

Betul tu! Tak elok selalu mkn organ dalaman... Dulu ms preggy sy pun kurang darah so, sy mkn kerang tp seafood yg bercengkerang ni pun xelok sgt mkn sll... Sayur bayam pun ok jugak, bayam merah... Boleh cuba :)

Nurul Husna Mohd Hassan said...

tapi rasa ubat tu memang pekat la. betul2. kadang2 kalau duduk lama2, lepas tu nak bangun mesti rasa pening.

Ween said...

makan kerang nor..siannye ko kena darah rendah.

dwaty said...

sayur bayam...

Aida78 said...

makan kerang dengan coklet banyakkk....

Aida78 said...

makan kerang dengan coklet banyakkk....

LiLy @ MumMyQiStInA said...

a'ah..kerang pun boleh untuk tambah darah..

syiela said...

krang,ikan bilis dan bayam.. saya masa Dable H dulu amik iberet sebab HB dah terlalu rendah.. beli kat farmasi

Nazayiena said...

Mkm sayur bayam atau cuba Nor cari supplement kat farmasi....

MamaEma said...

saya suka makan hati..lebih2 lagi hati lembu...tapi memang betul kalu selalu boleh datangkan penyakit pula

Hanis Azla said...

yang saya tahu pun makan kerang boleh tambah darah..

Anonymous said...

Makan buah delima.. Atau jus delima....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

© Copyright Kantan Merah - Designed by Krafty Palette